torsdag, desember 27, 2007

Æ fortjene mange sussa, så flink som æ har vorre te å pussa!!

Gjennom årenes løp har jeg utviklet et sterkt og intrikat hat for tannleger...for tannpleiere også egentlig, men nå som jeg har fått en tannpleier som svigermor, som en dog forskyner oss med flourskylling, tanntråd, tannpasta, tannbørster...så kan jeg ikke si noe vondt om denne yrkesgruppene. Jeg er sikker på at det eneste de får innprentet på tannlegeskolen er å gi pasienten dårlig samvittighet. Er de klar over hvor vondt det er å bruke tanntråd når det er så trangt?? Det er ikke min skyld at tenna mine i nedre kjeve (jeg tror det heter oklusalt på tannlegespråket) ser ut som om de er kastet inn der....på 10 meters avstand...MED binn for øynene. Men det gjør meg bare ennå mer sjarmerende pleide min nå pensjonerte tannlege å si (hun var søt, men sadist). Jeg forsøkte å få litt sympati fra min bedre halvdel om at det faktisk innebar en hel del smerte for meg å bruke tanntråd. Men det var vel ikke annet å vente fra en tannpleiers datter: "det e for at du itj bruke tanntråd ofte nok, att det gjør så vondt"...

Dette var lange og mange digresjoner. Stakkars mine lesere.

Det har gått ett og et halvt år siden siste besøk, så jeg innser at det var på tide. Den mistenkelige lukten av blod (jeg tror det er blod faktisk), desinfeksjon/sterilitet som fyller gangen opp til tannlegen får meg alltid til å gå tilbake i tid. Med ett er jeg bare 10 år igjen. Jeg har faktisk sluttet å la tannlegebesøkene ødelegge uka, enn si måneden...men jeg er litt liten igjen når jeg får mer metall i munnen enn en gjennomsnittlig tungrocker. Men herre jemini. Så lett i kroppen man er når man kan gå derfra med 0 hull. Perlerad!!!


2 kommentarer:

Ingvild sa...

E itj læng før du skriv hele innlægg på trøndersk no Christine!
Keep up the good work! ;p

Okanti sa...

Det var bare tittelen som var på trøndersk da...men det er jo veldig oppmuntrende at du heier på meg:)