torsdag, juni 11, 2009

Sossen og vi


Etter en litt sein start tok jeg godt innpå i går. Siden jeg og Henrik er blitt nyrike, eller ihvertfall blir nyrike på sikt, nærmere bestemt august, feiret vi jobb og lo av finanskrisa sammen med BI-sossen i natt. Jeg hørte i går at det er forskjell på BI-folk - det er BI-folk og BI-soss. Førstnevnte skal visstnok være spiselige. Men jeg må innrømme at det er vanskelig å se forskjell på blazerne. Jeg og Henrik gjorde vårt beste for å ikke gli inn. Etter to raske øl i baren, vi tok to i slengen, for Henrik synes prisen på en var så latterlig lav, vurderte vi en shot. I et øyeblikks klarhet foreslo jeg noe å spise, før vi slo oss på spriten. Begge drakk på nesten tom mage - det er ytterst viktig å følge alkohol-vett reglene. Jeg, fordi det var lenge siden middag, Henrik, fordi han var på fylla dagen før og. Så jeg løp ut og kjøpte to burgere til 17 kroner som jeg smuglet inn, og som vi konsumerte på hvert vårt toalett. Deretter styrta vi ølen og ut på dansegulvet. Vi eide gulvet, eller gulvet eide oss, alt ettersom man ser det. Ingen slår Henrik i antall svinger. Så inngikk vi veddemål om å prøve oss på hver vår dame, men gjorde aldri alvor av det, for lyset ble skrudd på. Drit i damene - Burger King neste. Der lot vi oss hisse opp av enda flere blazere med sleik. Henrik fortalte forøvrig ei artig anekdote om en fyr som studerte økonomi på BI som skulle kjøpe seg tyggis på 7/11. Noe som jo koster en 10-12 kroner. Men som måtte betale 7 kroner kontant og resten på kort. Ha ha. Det lo vi mye av. Jeg ble forferdelig ukoordinert på vei hjem. Slo inn sånn omtrent borte ved nidarosdomen. Veldig rart. Det var rørende vakkert over Elgeseter bru i natt. Nappet med meg noe blomster utenfor domen, som jeg heiv i nidelva. Var en liten seremoni egentlig. Litt "Farvel". Litt "Æ ska ailti ælsk dæ, Trondhjæm". På denne årstiden er det aldri mørkt i trondheim. Og klokka halv 5 i dag morges lå hele byen svøpt i et silkebløtt morgenlys, med rosa skyer til. Snublet meg i seng og formen i dag har egentlig vært bra minus. En tanke vondt i hodet, men ikke verre enn at det har løst seg med en god frokost og en kopp kaffe.

4 kommentarer:

Skjoldmøy sa...

Hehe, ej lika at same kor drita og follesjuke en kan bli, so e det på an igjen so fort en fe muligheita:) Fredagsforma e allereie glømt for alltid.

Okanti sa...

Hehe...Nei, faktisk! Det er lenge mellom hver gang jeg er så henge-drita som jeg var på torsdag, og så på felgen som fredag.

Hadde man husket sånt så hadde man jo for lengst vært avholdsmenneske. Hurra for korttidsminne - Drekk med et smil.

http://www.dinside.no/phpf/visQuiz.php?id=2304544 Her kan du sjekke HVOR fyllesyk du er. Greit å ha en skala på det. Skal vi føre statistikk?

Skjoldmøy sa...

Ej lika testen, dinna bør oss ta om morgenen etter kvar fyll. Statistikk e alltid bra, kanskje ej kan broke den i ei framtidig oppgåve.

Okanti sa...

Ja, det hadde vært interessant å gjort noe forskning på det. Funnet ut hvor mange enheter, nøyaktig, man tåler. Hvilke precautions man bør ta. M-m...ser for meg mye spennende tallmateriale der.