onsdag, juni 10, 2009

Det er lov å være blid...

I min søteste søvn ble jeg i dag tidlig (jeg har sommerferie - så klokka var vel nærmere halv 10) vekket av et anrop med ukjent nummer:

- Hei det er rektor xxx som ringer, vil gjerne tilby deg stillingen som kontaktlærer på 7.trinn hos oss?

You say what??? Hæ? Come again? Meg? Je kjæm!!! Og på de sekundene så forsvant inferno av bekymringer som har kvernet rundt i hodet mitt den siste uka. I mangel på en plan B så har jeg klynget meg til håpet om plan A. Men hvem trenger vel en plan B når plan A funker som fjell?? Nå blir det fri i sommer, for første gang siden jeg var 15 år, skal jeg ha fri. Et kjempehøytrykk er på vei, med sommer til deg og meg. For de som tviler vil jeg gjenta med et smil, få gjenta langtidsvarslet med et smil: Nå er det solskinn og sang. Helt uavhengig av værvarslet. Lykliga gatan here we come.

Ingen kommentarer: