søndag, november 25, 2007

Nullte søndag i advent

Åkei, nå er jeg offisielt drittlei. Jeg er lei av Word, jeg er lei av å sjekke mail og blogg hvert andre minutt, jeg er lei av halvannen linjeavstand og grundige referanser. Jeg er lei av WTO, av OECD, av GATT, av MUL... i det hele tatt. Allikevel er det kun disse tankene som surrer rundt i hodet mitt. Altså, når jeg er på do liksom...hallo? I går natt til og med, etter 10 øl og en Irish Coffee on the rocks, da jeg skulle legge meg, hva er det som hjemsøker meg langt inne i rusens tåkeheimer; jo! et poeng om at dersom jeg omformulerer problemstillingen min og bruker vekst, istedet for utvikling da ville jeg få en bedre konklusjon. Det finnes ingen grenser. Hviledager er for guder.

Og i flere dager nå så har jeg pløyd stortingsmeldinger og høringsnotater og andre offentlige dokumenter for å finne ut hva som er Norges "sensitive produkter"...Etter det jeg kan skjønne; Norges best bevarte statshemmelighet. Ikke ETT sted står det uttalt svart på hvitt: "Melk er et av de produktene Norge ønsker å betegne som sensitivt." for eksempel. Man må derfor lese mellom linjene og tenke selv. Jeg sa aldri at jeg ville tenke selv! Møkkanovember.

23 kommentarer:

Ingvild sa...

hehe...de har læng ant mæ at hjærnen din e av sortn de ikke går an å skru av. ;p

Hvis de e nå trøst så e de snart desæmber! ;)

Skjoldmøy sa...

Ej kan godt skjøne at du e leide ta oppgåva di, ej fekk meir enn nok ta å lese mej gjennom innlegget ditt om sukker, hehe:)
Viss det hjelpe, so kan du trøste dej me at en anna plass i Trondheim sete ei fortvila jente og analysea en forbaska skulptur laga ta en eller anna idiotkunstnar!

Hang in there, 30.november isn´t that far away!

Okanti sa...

Tusen mange takk for hjertelig støtte! Helt riktig, den bryter'n ble skrudd på 5.november i 1984, og det er ingen som vet når den skrus av igjen. Dette til både glede og sorg for innehaver! At det er kort tid igjen til 30.november er ikke bare pur lettelse - det er også tiden som jeg skal være ferdig med hele forbanna makkverket!!

Til ann-helen: heia hareid-dialekta!
Til Ingvild (som bare kjenner 4 stedsnavn i Norge; Lade, Byåsen, Ranheim og Trondheim) hvor ligger den stolte bygda Hareid? (ikke lov å google)

Ingvild sa...

Æ AN'ITJ!!
Men æ vil tipp i omægn Sundmøre en plass...

Å F.Y.I...æ kain å Risvollan å Tunga! ...Å KATTEM!!! ;p

Meneh....tips: jobb dæ ei go lang overti på Gilde. Helst te 5.
14 tima pølspakking i strækk!
Da får du nok kansje ikke skrudd av brytern din, men du får nok iallfall dimma dein littegrann. ;)

Skjoldmøy sa...

Sundmøre?? No gir ej mej ende over! En gong på 1700-talet e det vel mulig at det vart omtalt på dinna måten, men no e oss so moderne at vi kalla det Sunnmøre. Men ej kan bekrefte at du he plassert mej på rett plass, slettes ikkje gale for en so ellers berre operera me trøndelags-geografi:)

Og Christine; takk for dialekt-creden:)

Okanti sa...

jeg ville ikke skrytt så uhemmet av unge frøken Melum! for det første så går det til hodet på henne, og for det andre så var det et rent lykketreff at hun anslo "sundmøre"...hun vet ikke hvor Jæren ligger t.d.

Jeg går for oppklarning etter tåke, istedet for dimming jeg Azz...siden det bare er 3 dager til innlevering. Kanskje på tide å dra inn rødvinstrikset - hadde det ikke vært for at leveren bør spares til helga!:) Du skal på mappe-fest ja, Ann-Helen?

Skjoldmøy sa...

Høflig som ej e, so følte ej at ej måtte gi ne et klapp på skuldra, men ditte ska ej slutte me frå no av.
Raudvinstriks sei du, ja det måtte vere nåke lugubert so låg bak alle A´ane.

"Du skal på mappefest ja, Ann-Helen?" e vel formulert sånn at det e litt vanskelig for mej å seie nei. Rein dyktigheit frå di side. Saka e den at ja, ej he lyst ut på fredag og feire me mine medstudenta, men stuggu ligge liksom litt longt vekk. For dej so bor på Lade e det vel ok, litt verre for mej...men fær mengda so ska no ej følge. Monge raude kjekse so vende nasa mot stuggu? Ej operera framleis me raseskille, raud og blå e framleis ikkje skikkelig forent.

Off, ditte vart eit longt innlegg, dei e kjedelige. orsak...

Okanti sa...

alt i orden! nei, jeg tenkte meg ikke på stuggu - som vi alle veit, det er langt heim fra Rotvoll til senga. Men jeg har hørt rykter om at det er noen raude kjekser som du kaller oss som skal tromme sammen noe, men det kan jeg vel alltids holde deg underrettet om !:)

Ingvild sa...

*kremt*
De va ikke på nå måte et lykketræff, men et resultat av at æ en gang annahvær uke ligg på en bænk å høre på kiropraktorn min (som da e fra sunNmøre) å hu snakke akkuratt sånn som hu ann-helen hær skriv. Så de så! ;)

Æ vil å bare påpek at skryt på ingen måte går mæ te hode men snarere gir mæ mot te å ta fatt på å lær mæ fler plassa i Norge, nåkka æ ska innrømm æ træng! Å at alt a Christine ellers måtte finn på å si om mæ sannsynligvis e oppspinn! ;)

Så beklage æ for feilstavinga av Sunnmøre altså. Ska ikke gjænnta sæ! ;)

Okanti sa...

Jeg tar selvkritikk, som lærer burde jeg oppmuntre deg og gi deg et atlas;)

Ingvild sa...

JAAAA!!! :D
*hopper opp og ned og klapper*

Skjoldmøy sa...

Kiropraktor frå Sunnmøre ja, det ekje verst. Då synst ej du ska få hinne te å fortelle dej litt om geografien på sunnmøre, so fe du lært det:)

Raudejentene tromma also?Oss blå me drive me litt underjordisk aktivitet, og det e litt varierande tilbakemeldinga på om det blir laurdag eller fredag. Men hadde vore kjekt å fare ut same dag da, so en fe sett litt kjentfolk.Blå og raud hand i hand og uten rim e en fine ting.

Kor det går me oppgåva da?

Ingvild sa...

Æ har lært om Volda! Hu prate næmmli ganske my hu kiropraktorn min! ;)

Okanti sa...

det er hu som er så fin, er det itte?

Ingvild sa...

Stæmme! ;)
...så no håpe æ hu ikke læs bloggen din! Hadd blitt en någet anstrængt kiropraktortime næste gang vil æ tru! ;)

Skjoldmøy sa...

Volda ekje domt veit du, men no e ej spent på å høyre om dinne Volda-kunnskapen din. Vil våge å påstå at det ekje all verda å fortelle om plassen, men det kan kanskje du motbevise?

Vil ellers kome me ei faktaopplysning til dokke; alle sunnmøringa e fine.

Ingvild sa...

Vet fint lite om Volda. Æ vet at dæm har et samvirkelag, som visstnok har en litt usamarbeidsvillig sjæf. Æ e å blitt forklart omtrent kor de ligg hæn, men de har æ sælvfølgeli glæmt. :s
Å sidn kiropraktorn min e dein eneste sunnmøringen æ har møtt så sjer æ mæ nødt te å tru på faktaopplysningen. :)

Ey! Christine!!
Kæm ska æ vær no??

"ehm...tog tog tog tog uhm..ordet...tog tog tog" :D

Æ trur æ ska byinn som imitatør æ az! ;p

Okanti sa...

Det er ikke usannsynlig at du har rett, Ann-Helen!

Og til Ingvild: føler du har fått din hevn nå? Meiking a fool of me, why dont'chja? Men imitasjonene dine fnyser jeg fortsatt av.

Ingvild sa...

Døh...æ prøvd itj å make a fool of you....imitasjonen e en hyllest. Intet annet! ;)

Skjoldmøy sa...

At du he glømt plasseringa ta samvirkelaget trur ej e heilt OK, trurkje du finne det i turistbosjyra akkurat, men du he bevist din kunnskap!
Men ka det e Christine, ekje imitasjona/miming/etterligning av tog din store lidenskap?Føle det e en hån inne i bildet ej ikkje he fått heilt me mej.

Okanti sa...

This is the case: si tog foran og etter de aktuelle ordene i denne rekken av ord:

TOG
ORDET
MED
IDIOT
EN
UNDERHOLDE
MAN
KAN
LENGE


Le så etterpå av deg selv, Ann Helen;)

Ingvild sa...

hahahaha....arti konsæpt az! ;)

Skjoldmøy sa...

No he ej flira ta mej sjøl, og sjøl om ej vart underholdt ei lita stond meina ej sjøl at ej ikkje e en idiot.
Flira egentlig meir ta tanken på at du ikkje fekk den til, hehe.