tirsdag, november 13, 2007

Hund?

Nei takk. Diskusjonen om hund. Der er det jo altså da argumenter for. Det er veldig få av dem. Mener jeg å huske. Også er det mange mot. Men jeg føler at det begynner å...ja...Men hva er det beste argumentet FOR en hund? Å skaffe seg en hund altså...en venn? Du får en venn? Men blir det hyggeligere hjemme? Jeg vet ikke, jeg har aldri hatt hund. Men jeg ser det ikke for meg, altså - gjør ikke det. Okei, men jeg prøver. Ser det for meg nå. En skøyeraktig liten hund som er glad når jeg kommer hjem. Logrer og sånn, og bjeffer litt sånn voff voff. Evt. hopper opp og kjører snuten inn et sted den ikke skal. Det kan være en liten hund, javel, men de er spretne.

Så hva er det beste argumentet mot da? Det er jeg som må gå ut å lufte den, fordi den andre delen av eierskapet vil jo...Å, så de må luftes? Det er lufting. Kunne hatt en sånn kasse kanskje - en lufte-kasse? Sandkasse med et bur over, som den kan være inne i? Et hundebur altså. Man får nok en livat og glad hund da skal jeg si. Nei. Hunder skal bevege seg mye, de skal leke har jeg hørt. Jeg er en turgåer, men særlig ikke med hund. Man må plukke opp dritten. Er ikke det grunn god nok? Man kan kanskje bare skynde seg videre kanskje? Det blir som med piggdekk. Da satte man seg mål om at 80% skulle kjøre piggfritt. Det er oppnådd nå. Samme kan man overføre til hundedritt. Hvis, la oss si 90% plukker opp, da trenger kanskje ikke jeg å gjøre det? Eller ikke. Alle skal plukke opp dritten etter egen hund. Og jeg vil ikke ta i sånt. Og da skal ikke jeg ha hund.

Det er dyrt å ha hund. Dyrlege = dyr lege. dyremat = dyr mat.

5 kommentarer:

Ingvild sa...

KALD

Ingvild sa...

Å

Ingvild sa...

HJÆRTELØS!!!

Ingvild sa...

...;p

Okanti sa...

jeg er ikke hjerteløs - jeg har bare et hjerte for katter og ikke for hunder.