fredag, november 16, 2007

I dag oppdaget jeg en mail i min mailboks, fra min kjære kjære venn Sternhoff, som hadde følgende bekymrede tale å komme med i henhold til mitt innlegg om hund:

Skatten min!
Du kan ikkje få deg hund og her komme korfor:

Dens enkle væremåte og lett manipulerbare sjel komme te å irritere deg ihjel, samtidig som du komme te å bli stuck med detta dyret i ti år fordi du har et svakt hjerta og ikkje komme te å klara å kvitta deg med han. Du e et kattemenneske, og mens kattens overlegne egenrådighet glede deg vil hundens stahet og manglende intelligens mane frem banneord som du ikkje trodde du kunne!
Regne det ute? 3 grader og kuling? Klokkå e halv 7? Intet problem, ta dyna rundt kroppen, gå bort til døren- slipp katten ut og spring tilbake til sengen.. Eventuelt; brum brum, kle på deg, finn frem båndet og gå ein tur rundt blokka.

Vil du på fest nyttårsaften? glem det. Hunder e livredde raketter, og igjen vil ditt bløte hjerte føre til at du blir hjemme og passe på at dyret ikkje pådrar seg hjerteinfakt, istedet for å synge Happy new year sammen med Abba og resten av vennegjengen.
Ikkje overbevist? Katten spise tunfisk = 4 kr boksen. (min kjære oscar (Sternhoffs katt red.anm.) e muligens litt tykk (ikkje sei det te han), men ein boks tunfisk vare i tri dager). Gudene må vita ka og kor mye ein hund spise. SIKKERT masse.. men eg kan ikkje sei sikkert, for eg har aldri hatt hund og vil aldri ha det heller!
Beste argumentet har du selv: Man må faktisk TA I BÆSJ minst en gang til dagen.. pose på hånden eller ei- det e fremdeles bæsj and you`ve toucht it!


YES!!


Wrong on so many levels....



Og for ordens skyld legger jeg til Sterns egen hjerteknuser, Oscar, sånn at ingen blir fornærmet:)


Ingen kommentarer: