onsdag, juni 28, 2006

The ultimate questions

Dette meme er sammensatt av spørsmål jeg ser blir stilt mennesker rundt om i Norske medier, og som jeg alltid tar meg i å tenke at "æh...jeg kunne svart mye bedre på det der"...

Dagens Næringsliv:
Hvilke bøker har du på nattbordet akkurat nå, og hva vil du si om dem?

Jeg sliter litt med å avrunde ting jeg har begynt på for tiden, så nå har jeg både "Fritt fall" og "et godt menneske", begge av Nick Hornby. "Fritt fall" er halvlest, den er veldig bra, særlig liker jeg sitatene. Den handler om 4 mennesker som ønsker å hoppe fra samme parkeringshus i London på nyttårsaften. Men skjebnen spiller de et puss og de avtaler å gi livet 6 uker til, frem til Valentines day, som er neste populære selvmordsdato. "Et godt menneske" har jeg lest før, men leser den gjerne igjen. I tillegg rakk jeg aldri å fullføre "Den gode lærer" av Inge Eidsvåg (en typisk lærerskole-bok, som "alle" leser, men som ikke står på pensumlistene) Fremover blir det fokus på å fullføre fremfor å starte på nye.

TV3: Hvilken gjenstand ville du hatt med deg til Robinson-øya?
Hvis jeg kunne hatt med BÅDE penn og papir så hadde jeg gjort det, men siden det bare er èn ting, og den ene funker dårlig uten den andre, vel så tror jeg jeg sier krydder. Slik at jeg kunne innta ekkel næring uten å spy. Jeg ville sannsynligvis aldri overlevd et slikt opphold uansett, på grunn av "survival of the fittest" -tanken bak konkurransen. Og alle vet jo at der stiller jeg svakt.

Dagbla: Hvilket dyr føler du deg som?
en ulv i fåreklær? ha-ha. Noen ganger som en ku. kanskje?


Sporten: Hva føler du nå?
En intens trang til å skyte deg som spør dette spørsmålet.

Dagbla: Hvis himmelen fantes, hva ville du likt at Gud sa i det du ankom?
"Good people die young, but you somehow managed to stay alive for quite some time" (ser for meg at han der oppe er så internasjonal at han snakker engelsk). Evt. kunne han nikke bekreftende og godmodig og ønsket meg hjertelig velkommen og fortelle meg at jeg gjorde verden bittelitt bedre i løpet av min tilmålte tid.

VG: Hvordan ser din drømmeforside av VG ut?
ULANDSGJELDEN SLETTET!Eller er jeg for prektig nå? Hva med: "SOSALISTISK REVOLUSJON I NATT"?? Den mindre politisk korrekte meg kunne vel tenke seg noe alla: "SKO BLIR GRATIS" eller "Christine VANT 187 MILLIONER"

Hvor vil du helst dra, og hvilken kjent person ville du hatt med deg dit?
Jeg vil helst vært i den norske fjellheimen...og jeg ville tatt med meg Arne Næss og Bob Geldof. Ellers ser jeg for meg at jeg og Kristin Halvorsen ville hatt et og annet å snakke om...kanskje på Cuba...eller så er det en drøm å få møte Anne Cath. Vestly. I mormors hus i Asker.

Hvor var du da Lady Di døde?
Jeg var hos Bestemor på frokost den søndagen.

Friends: Hvem ville du hatt på lista di over fem personer du får lov til å kose med uten at dama/typen din kaller det utroskap? Oh fuck...jeg veit ikke jeg assa...

Big Brother: Ta alderen på den eldste du har ligget med. Trekk fra alderen på den yngste. Gang svaret med antall partnere du har hatt. (Eksempler: 66 år - 16 år = 50*2 partnere=100, 17 år - 16 år=1*100 partnere=også 100). Hva er tallet ditt?
56

Hva er meningen med livet? Å finne lidenskap og lykke i hverdagenes øyeblikk. Auoch, den var djup.

Magasinet: De første ordene. Kanskje de viktigste. Hvorfor ble det akkurat slik
(Bruk en bok, en handleliste, forrige bloggpost eller noe annet du har skrevet).

Jeg vet jeg bør skrive min selvbiografi før noen andre gjør det. Og jeg vet at dette virker en smule pretensiøst, siden jeg bare er 21 år. Men shit au.

Jeg har nå tenkt å ha en tittelside, så et blankt ark og der etter skal jeg ha en side hvor det står "To my first believer" det har lenge vært fastsatt hvem det er, men akkurat nå ble jeg litt usikker på om denne personen kanskje har mista litt trua. Og nei, dèt har aldri vært mamma...

Ingen kommentarer: