søndag, juni 04, 2006

Å du hellige jul...

tungen henger fast i ganen. Flott. Våknet noe omtåket av anrop fra kjæresten og omtrent samtidig slapp noen en ambolt i hodet mitt. Takk.

I går var vi på vorspiel hos Eline. Og det ble sing-along-songs, sing-star...kort sagt: ølen fløt og moralen druknet. Så skulle vi ut da. Og Eline og undertegnede hadde to mål for øye: 1. å komme oss raskest mulig innom hus - tørrest mulig. og 2. Øl. Det ble blæst som trakk det lengste strået. Så jeg og eline hang i baren. Dette er slik jeg husker det: Vi stod med et lett tilslørt blikk - nonchalante og deilige - med ryggen til baren og lot blikket gli over lokalet time and time again mens vi snakket uungåelig om kjærlighetens irrasjonelle og ironiske veivalg. Ja. Med hver vår øl i hånden, som vi så på nedrig vis hadde nærmest tigget til oss av spandabel klassekamerat. (Ja, hele denne historien har sitt utspring i at vi er Blakke). Jeg spotter to øl som står bak oss på bardisken. Urørte. Fristende. Så jeg spør Eline om hun tror noen eier de. De har stått der lenge. Eline tror ikke det. Men vi spør litt i nabolaget om noen eier og har bestilt disse ølene. sånn for sikkerhets skyld. Respons: negativ. Så eline pirker den ene ølen towards us og fordeler den i våre nå;tomme ølglass. som sagt så gjort. men plutselig beskylder særs sliten, gammel og stygg bardame oss for å ha stjålet ølen og ber oss hoste opp spenn. Dette er jeg selvsagt uenig i. Hun kan jo umulig vite om disse ølene ikke allerede er betalt for. Så å kreve penger av oss kan jo bety dobbel betaling. De er spilt. Men jeg og bardame er åpenbart ikke fra samme planet her. Så vi må hoste opp penger da. Og betaler høflig. Alt i skjønneste orden tenker jeg. Men nei. En halv øl seinere prikker bardame-fra-helvette meg på ryggen igjen og sier med innbitt mine at hun har vært grei og latt oss avslutte den stjålne ølen, men at vi nå må forlate lokalet. Jeg sier at vi ikke har stjålet noe øl, riktignok hadde vi aldri bestilt den, men hun hadde jo nettopp tvingt oss til å skrape i bunnen av pengepungen for å dekke den ølen. Even-steven. ikke dèt nei? så da sier hun "hvis dere ikke tar tingene deres å går med en gang tilkaller jeg vakta". Jeg er så eplekjekk som jeg BARE er i fylla, fnyser litt og replikkerer: "så du gjør det ja?", vender det andre kinnet til og fortsetter samtalen med Eline. 2 minutter seinere har vi vakta der. Han er litt lavere enn meg. Jeg bøyer meg litt ned og spør hva problemet er. Forklarer situasjonen, han sier at han stoler mer på dama i baren enn på meg. Kan jo ikke klandre han for dèt, til tross for at jeg ikke vil tilskrive dama i baren mye kredibilitet. Så jeg overlater forhandlingene til Eline. Noe som viser seg lurt. Jeg mistenker blondiner for å ha større overbevisningskraft enn brunetter. Eventuellt så er det bare meg, kåmmin åff jøst a little TU Kåkki i fylla??? Vell vell: resultatet ble at vi måtte finne oss en annen bardisk, fordi bardamen hadde lagt oss for hat (antakelig fordi vi, rent objektivt sett, er yngre, mer attraktive og har lysere fremtidsutsikter enn henne) men fikk være på Blæst. Hurra. Håper hun bardamen skrumper inn til en enda større rosin enn det hun allerede var i overskuelig fremtid.

Sannheter fra sofakanten, vol XXX

Just nu: Shakira rister på hoftepartiet "Hips don't lie"

En helt fri søndag og en kjæreste som skriver bacheloroppgave gir seg for eksempel utslag i utfylling av fantastiske meme-ting som dette:

1. Hva var den første tanken som slo deg da du så deg selv i speilet i morges?
Noen burde gi meg aktiv dødshjelp.

2. Når er neste gang du kommer til å ha sex?I svært overskuelig fremtid.

3. Skriv et ord som rimer på FUCK? LUCK, DUCK, STUCK....ehm ja..

4. Favorittplanet? Venus - *knis* for der er kvinnene fra.

5. Hvem er den fjerde personen på tapt anrop-listen din? Mari-min.

6. Hva har du som ringelyd?Husker ikke hva den heter. Old phone? Sånn gammeldags telefonlyd. Er ikke noe fan av sånne elleville ringetoner, uavhengig av låtvalg.

7. Hva har du på deg? Bakfull-uniformen: joggebukse, hettegenser, et pledd, en sofa festet til rompa og illevarslende pule-sveis.

8. Setter du deg selv i bås? Jeg er en stereotyp av meg sjøl.

9. Hvilket merke er det på skoene dine?Jeg ligger på sofa'n med både sokkeløse og skoløse føtter. Men i går hadde jeg på fake sorte vans.

10. Hva er best – lyse eller mørke rom?Jeg liker det mørke på generelt grunnlag, men det har mest med natten å gjøre. Men liker å våkne med solstråler i rommet og sovner like lett med en spotlight midt i ansiktet som i et beksvart rom. Konklusjon: likegyldig.

11. Hva synes du om den personen du rappet denne meme-tingen fra?Jeg fant den hos Ine, som jeg tror er et meget oppvagt kvinnfolk med et fantastisk talent for å uttrykke seg skriftlig.

12. Hvis du er alene i et rom med to senger, hvilken velger du å sove i? Den lengst inn i rommet.

13. Hva gjorde du rundt midnatt i går? Danset uhemmet i senga til Eline, mens jeg veivet med en flaske ringnes og lo av Silje's "babyfreeze"

14. Hva står det i den siste sms-en i innboksen din?Det kan jeg ikke si høyt, men den åpner med "Heia Pæna!!" *hihi* gjett avsender?

15. Hvem er den siste personen du så i dag? Jeg sitter i lag med Jense-gutten nå.

16. Hvilke(t) ord bruker du igjen og igjen? Som en annen semifjortis er vel "liksom" desverre en gjenganger...

17. Hvem er den siste som fortalte at han/hun elsker deg og når skjedde det?Det vil jeg ikke si in public, men det ble meg fortalt som julekvelden på kjerringa, men det begynner å bli en stund siden...

18. Hva er den siste hårete tingen du tok på? Hm...er det lov å si sin egen legg? Ellers rusket jeg lille-iver litt i håret i går fordi han hadde regn-sveis.

19. Hvilke rusmidler har du inntatt ila de siste tre ukene? Er bare rusa på livet je...bhaha!

20. Hvor mange ufremkallede filmruller har du liggende? 1. og jeg har virkelig ingen anelse om innholdet. Derfor er den litt skremmende og fremkalle...

21. Din favorittalder i livet så langt? Jeg hadde en meget lykkelig barndom da...så jeg vil si at fra 0-10 var en rimelig bekymringsløs tid...men jeg vet ikke om jeg har noe særskilt til overs for voksenlivet ennå...har ikke helt bestemt meg. er så nytt.

22. Hvem er din verste fiende? Alle har sin skjulte fiende. sin akilles-hæl, sitt waterloo...min har et navn hvis ikke skal nevnes her...ellers mistenker jeg meg selv for å være min egen værste fiende av og til...

23. Hva har du som skjermbilde på din personlige computer? Akkurat nå bare Acer-logo'n.

24. Hva er det siste du sa til noen i dag? "Hola Seniorita" med dyp, brummende wisky-stemme til Helle i det hun kom inn døra.

25. Velg mellom en million kroner og evnen til å fly: jeg tror mine største bekymringer akkurat nå kan løses for en neve dollar. så i øyeblikket tar jeg millionen og sier takk. Men å kunne fly...eller...on second thought: er ikke så stiv når det kommer til høyder.

26. Liker du noen? Självklart. Jeg liker mange. Men på forskjellig vis. Liker dog Noen ekstremt godt.

27. Siste sangen du hørte på? Antony and the Johnsons - You Are My Sister

28. Hvis den siste ukjente personen du snakket til plutselig ble fly forbannet på deg, hva ville du gjøre? Den situasjonen var jo rimelig virkelighetsnær siden ukjent bardame var in my face i går...og min respons var å le litt arrogant å si "så du tilkaller vaktene du...høhø" snu me kjekt og ignorere hennes trang til å lage proBBlem ikke sant!

29. Hvem kunne du tenke deg å dra til så det sang, midt i ansiktet? Bitre dama som stod bak baren på Blæst i går. Slap you in tha face, BI-Aaaa-TCH!!

30. Hva befinner seg nærmest din venstre fot akkurat nå? Hvis jeg sa "hodet mitt" nå...ville det antakelig vært bekymringsverdig. Men nei, det er min høyre fot.

Etter represalier fra kjæresten som IKKE skriver hovedoppgave, men BACHELORoppgave, er den feilen nå korrigert. Flinke kjæresten som skriver standhaftig til tross for særs ustabil teknologisk support fra pc'n sin. Heia kjæresten min!

Ingen kommentarer: