søndag, juni 11, 2006

En era er over...

Nå har jeg akkurat hjulpet Helle å pakke og flytte. Det er bare en ting å si om det. Det er drit trist. Bøttekott-beboeren vår i 79 er borte. Jeg klarer ikke helt å oppsummere tankene. Men i mangel på noe bedre uttrykk for følelsene lager jeg en mangel-liste. Altså en liste over ting vi vil savne med Helle.

Vi vil i fremtiden mangle:

en trønder aldri mer "toill-sjur" fra kjøkkenet
en rosenborg-supporter'n - ingen vi kan gni det inn ovenfor når Rosenborg fortsetter nedturen mot 1.div.
en høy rungende latter
en propell
en flaske gammel dansk
en fyllesyk rosa badekåpe på sofa'n.
en fat-burner-suppe m. ekstra cayenne-pepper
en å dele havregrøt med om morgenen
en å lage kylling i pita-middag med
en å dra på spontan-fyll med
en vannkoker

vi vil savne
svette-helle som har trent
frustrerte-helle over eget kjærlighetsliv
sinte-helle som vasker koppene hardt
rare-helle som legger seg alt for tidlig
morsomme-helle som ler veldig av egne vitser
fulle-helle - kommentarer her er overflødig
glade-helle
slitne-helle som sukker
jeg-er-ikke-helt-med-i-dag-helle - som ikke skjønner spøken
i slaget-helle - som slår bløte vitser over en lav hæl
limbo-helle som danser limbo under lampeledningen
eksamens-helle som er drit-stressa
jeg-har-ingen-ting-å-ha-på-meg-helle som kommer inn og kikker i klesskapet

WE'LL MISS YOU SO MUCH.

eller så må jeg bare få sitere Birgitte fra i går:

"nå som jeg ikke er politisk aktiv lengre så vet jeg jo ikke hva jeg skal være for og imot."

Ingen kommentarer: