mandag, juni 05, 2006

En dagdrivers betraktninger...

I denne følgetongen over "unyttige ting jeg foretar meg når HIST har valgt å gi oss lang-helg og kjæresten er svært opptatt med å fullføre (og nå har jeg lært meg det!) BACHELORoppgave" er vi i dag kommet frem til mandag. I dag har jeg spist 4 fine knækkebrød med hvitost og sett på ultra-homo-tore på det interaktive-chatte-greiene. Kanalene profitterer åpenbart grovt på at folk har FOR lite å gjørra. Her velger jeg å benytte meg av en svært intern foto-klasse-referanse fra Sogndal Folkehøgskole 03/04: "trygda". Ja. Jeg kikket på det jeg og, men jeg har ALDRI vurdert å bruke penger på å sende inn sms. ALDRI. Folk har for god råd. Tjenestene koster jo omlag 10 kroner, hvis du beregner en 2-3 meldinger per dag x 7...140 kroner uka. Dette er penger de da bruker på å fortelle programlederen at han/hun er søt/sexy/deilig eller "Ql", hudflette samme programleder for å være stygg/udugelig/ha dårlig musikksmak eller ytre fordømmende meninger, kringkaste pompøse kjærlighetserklæringer, og komme med musikkønsker av typen: Opus - "Dra gusta tin tei" eller "Boten Anna". Meningsløst. Riktignok er det hellig dag i dag, og folk er ikke på jobb, men av en eller annen grunn så mistenker jeg flertallet av den her aktuelle populasjonen for ikke å ha fast arbeid. De stemmer sikkert Frp også. Jeg slites mellom sympati og harme.

Ellers så har jeg skrevet en jobbsøknad, lest litt korrektur på ovenfor nevnte oppgave. Altså; Christine gjør ting hun ikke kan. Jeg har gjort noe matnyttig i dag og da..jeg har lest stortingsmelding 30: "Kultur for læring" som Kunnskapsløftet bygger på. Might come in handy på onsdagen når vi får vite hvilket fag vi kommer opp i på årsprøva. I tillegg til å ha skumlest litt i et utvalg artikler vedrørende kunnskapsløftet undertegnet diverse høyre-ministere (som begynner på C-og slutter på -lemet) og andre lurendreiere og forstå-seg-påere.

Jeg har spist is. Lakris-is. Milde Melon. Den kan best beskrives som orgasmisk god. It's Goood. G-OO-D. goooooooooood!

Til slutt vil jeg fylle ut enda et meme. Ikke fordi det er interessant for noen, men fordi det er litt gøy og fylle ut og fordi det kills some time.

1: Ta den boken som ligger nærmest deg, slå opp på side 18 og finn den fjerde linjen. Hva står det?
Jeg hadde ingen bok i nærheten, men snodde hånda bortetter sofaen og fant en bunke "vernepleier-blader"; "embla" "Før 1993, da sosialtjenesteloven trådde i kraft, førte de tilsyn med behandlingskollektiv for narkomane" sto det. Graverende interessant

2: Strekk ut venstrearmen så langt du kan. Hva berører du først? En H&M-katalog for høsten 06.

3: Hva var det siste du så på tv? altså det var de har interaktive-chatte-programmene da...

4: Bortsett fra pc-en din, hva kan du høre akkurat nå? Her er det veldig stille, i en leilighet hvor 3 av 4 beboere skriver bacheloroppgave.

5: Hva har du på deg? Sorte sokker med Che Guevara på, samt et par ullsokker utenpå igjen. Jeans, MacGyver-t-skjorta mi, og en litt hippie-aktig busserull av noe slag.

6: Drømte du i natt? Nei, tror ikke det. Eller man drømmer jo alltid, men jeg husker det ikke.

7: Når lo du sist? Av kjæresten som hoppet av glede når isbilen kom.

8: Hva henger på veggen(e) i det rommet du befinner deg i?
Det henger tre anrettninger til å ha stearinlys i/på, og tre bilder/tegninger av mer eller mindre nakne mennesker.

9: Sett noe snålt i det siste? I Telemark betyr "snål" det samme som søt...og ja. Jeg synes kjæresten min er søt. Og hun ser jeg rett som det er.

10: Hvilken film så du sist? Rabbit-proof fence.

11: Hva ville du kjøpt først dersom du ble mangemillionær over natten?
ALLER først? Det vet jeg ikke, hadde vel nedbetalt all gjeld fortere enn svinnt. Men kjøpt meg? Kontantkort slik at jeg kunne ringt å fortalt Hanne den gode nyheten og ringt Obs'n og meddelt min avskjed. Deretter ville jeg handlet to billetter: En billett billett jorden rundt, en billett til Tromsø.

12: Fortell noe om deg selv som andre ikke vet...
Jeg tror jeg er ganske utleverende om det meste...og det jeg ikke velger å si til folk. Vel det er en grunn for at det FORBLIR noe ingen vet.

13: Hvis du kunne endre én ting i verden, uavhengig av politikk eller skyld, hva ville det vært?
Uavhengig av politikk? det ble værre....Jeg ville gjennopptatt Malacos produksjon av svart smurf i gule esker.

14: Liker du å danse?Uheldigvis ja. Og nå har utvalgte mennesker tilgang til en video som bekrefter det. Må jeg få be om at den ikke distribueres?

15: Driver George Bush virkelig på med Dick Cheney?For alt jeg vet, så.. kanskje. Men sannsynligvis ikke. Cheney er ikke spesielt pen.

16: Hvis ditt første barn blir ei jente, hva skal hun hete?
Nå er det jo opplest og vedtatt at jeg i utgangspunktet ikke vil ha barn. Men dersom atte hvis att: Synne.

17: Kunne du tenke deg å bo i utlandet?
Aller helst.

Ingen kommentarer: