onsdag, mai 31, 2006

I've been dustsucking...

Ligger i skrivende stund på sofa'n og strekker litt på kroppen. En liten cowboy-strekk altså. I dag har vi hatt årets siste forelesning. Det var et aldri så lite antiklimaks kan man si. Men vi rundet det hele av i kjent stil; med et slag "Gruble". Men silje vant - den slu ræven (P.s dette betyr "rev" på totensk, eller "vulpus vulpus" på latin om du vil) Deretter dro jeg hjem for å rydde og støvsuge (jeg synes "dustsucking" var en tilstrekkelig festlig oversettelse) og vaske rom. Rydding er ikke noe jeg bedriver fordi det er gøy eller fordi det er praktisk - men vet at det fungerer utmerket som terapi for et rotete hode. Så derfor slår jeg gjerne to fluer i en smekk. Ingenting er som å rydde og vaske i bakfylla. Forutsatt at formen gjør dette fysisk mulig. Å gjøre noe nyttig når man føler seg ubrukelig hjelper. Ihvertfall for meg.

Jeg tror jeg skal rusle meg en tur langs Trondheims mange gater, og kanskje plukke litt blomster. Hvis jeg finner noe annet enn løvetann. Jeg synes løvetann er vakre, og ikke fortjener den folkelige betegnelsen "ugress", men jeg får meg liksom ikke til å ta de innom hus. Så jeg håper jeg finner noen andre blomster.

Har nå gått tur. Men fant ikke en eneste blomst. feil sti-valg. Men men...Klarnet hodet. Det var jo hovedpoenget. Nå nærmer klokka seg ti og jeg skal snart regne matematikk. Bare Helle Propelle kommer hjem snart.

Jeg skal i de neste 12 dagene bedrive et ganske spennende forsøk. Hvor lite penger er det mulig å overleve på? Hørte jeg havregrynsgrøt? Ska'kke se bort i fra dèt. Gjeldsslave som jeg er.

Men la oss snakke som om regninga aldri kommer og smiiil. På dager som denne, hvor jeg er overarbeidet i hodet mitt, blir utsatt for ord som sårer, har PMS og nesten må låse meg inne på do og smuggråte kan mitt vinnende vesen til tider bli overvunnet. Mentale hallingkast kan derfor forekomme uten forvarsel. Se opp for verbale knehøner. Men det skal dere ikke bry dere om. Vær tålmodig jeg tilbakevender til mitt gamle jeg om kun kort tid, når hormonene har stilnet i mine årer og irrganger...

Ehm...blir det slik at jeg må utlove en dusør til førstemann som legger igjen en kommentar elle'??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet ikke om dette teller som førstemann, men er det innlegget som vil ligge i den første posten ;-)

Morten

Anonym sa...

Og skjønte nå etterhvert at man leser nedenfra og opp. Men men, tar litt tid å skjønne ting :-)

Morten

Anonym sa...

Ja, sannsynligvis sa det er