søndag, mars 29, 2009

Blenda hvitt og komplimenter


Dette må det blogges om. Var det ikke det du sa, Susanne? Møtte Susie Q på solsiden i går for å spise og ha hvit helg. Det ble nachos. Og ikke så hvitt. I hvertfall ikke Blenda-hvitt. Hvit vin ble det imidlertid. Synes vi skal ha kreditt for forsøket. "Nei - skal vi ha dele ei flaske vin a?" - "Mon tro om de har en sånn søt en?" - "Champagne?" - "For dyrt" "Den billigste vinen er ikke så søt, sier du? Vi tar den!!" - "Ska vi ta en drink a??" Så ble det jammen en aldri så liten drink au. Men det var koselig. Herreguuuuuuuuud, det var koselig, lssm!;) Og i hvithetens tegn ble vi langt fra beruset. Det var nok til at det suset såpass i hodet til at vi fikk røsket litt opp i 25-årskrisa, erklært vårt udødelige kjærlighetsforhold til Trondheim, rettferdiggjort oss sjøl, og fnisa litt. Vi sier JA! til flere komplimenter i hverdagen. Tomme ord og fulle glass. Takk for en hyggelig kveld Sanne. Etter det fikk vi ufarliggjort byens homsested. Jenter - dere ble avslørt før vi tråkket over dørstokken. Hadde ikke kunnet vært undercover-lesber om dere hadde prøvd en gang! At dere gikk før jentedoen ble uni-sex, før homsene kom i horder på dansegulvet er i midlertid synd. Dèt er lørdagsunderholdning dèt.

Apropo komplimenter. Jeg er en racer på å sammenligne meg med folk på de områdene de er gode på. Effektiviteten min sammenligner jeg med min mest produktive venninne, helsen min sammenligner jeg med han som ikke har så mye som hostet på flere tiår, størrelsen på rumpen min sammenligner jeg med hun som har så smale hofter at hun knapt kan få barn. Det er alltid noen som er flinkere, penere, kvikkere, smartere – noen som kan mer, vet mer, får til mer. Men vi er alle summen av oss selv og det gir ingen mening å sammenligne deler av oss med tilfeldige deler av andre. Bli gjerne inspirert av dem rundt deg, hent motivasjon, finn mot og krefter, samle ideer, tanker og meninger fra andre, men ikke sjalt ut en god egenskap fra den ene og en god egenskap fra den andre for så å konkludere med at du selv er ubrukelig på alle områder.

Jeg blir ikke mindre fantastisk selv om andre også er fantastiske. Det er plass til oss alle. Vi kan glitre og skinne og være fabelaktige alle sammen, samtidig. Gi noen et kompliment i dag.



2 kommentarer:

Susie Q sa...

Ja herreguuuuuuuuuuuuuuuuud det var kosli lzm!!!!Detta må gjentas ass...:)Syns forsøket vårt er verdt å blogges om!Så gæli å;)Å neste gang skal jeg bli på metro til doene er unisex og Carola runger ut av høytalerne!!

Okanti sa...

Heheh...dèt syns jeg;)