onsdag, februar 20, 2008

"Rør ikke ved mitt hjerte i dag. Våren har gjort det alt." - Inger Hagrup


I dag var den der. Lukten. følelsen. av mørk og fuktig mold, og barndom. Den snek seg inn i neseborene, trakk seg inn i porene. Fornemmelsen av naturens spede gjenoppvåkning. Når man trekker pusten inn får man en dose vårsmak i munnen. Dagene er merkbart lengre, og solen står høyere på himmelen. Jeg vet at jeg antakelig er værdraget som spiller meg et puss. Men jeg vil bare si at jeg er klar. Jeg er klar for sykkeldekk mot ennå grusbelagt asfalt, etter vinterens strøying, jeg er klar for hestehov, hvitveis, gåsunger og krokus, klar for å sitte med beina på balkong-bordet og være i lufta, klar for å se blåfrosne fintfolk i cabroilet, klar for klisjè og romantikk i lufta. Våren setter oss i beredskap, samtidig som lyset og varmen gjør oss mer synlige for hverandre. Blir forventningsfulle. Oppnår kontakt, nærhet og kommunikasjon. Kort sagt, glede!

Så altså, Våren: Jeg er klar, du er etterlengtet og jeg vil ha deg. Ikke noe mer snø, bare en varm vårvind ispedd litt vårregn.

7 kommentarer:

Ingvild sa...

Amen!!!

Anonym sa...

Heia Christine..
Annis har anbefalt meg bloggen din, så no e eg ofte innom å ser.. arti :)Lykke tel me praksis, snart..!
-Hilde fra blågjengen ;)

Skjoldmøy sa...

Hehe,Hilde,kjekt aa sjaa at du faktisk hoyre ette paa ting ej sei i ny og ne:) Og christine; fine skildring ta vaaren. Her i varmen gloyme ej at det ikkje e same veret me dokke:p Men vaaren e naake spesielt, ska bli kjekt aa kome tebake te den:)

Okanti sa...

Heia Hilde fra blågjengen! Trivelig at du stikker innom. Jeg teller deg i antall lesere og har nå 6 faste:) Og Ann-Helen: jeg liker at du sprer ordet om bloggen min.

Skjoldmøy sa...

Nytt bloggnamn? Kvi?

Ingvild sa...

De lure æ å på!
Altså...kvi?
Har de hær nå me svømmetimen du fikk for litt sidn å gjør??

Thomas D.J sa...

Der tok du ordene ut av min munn, Christine! :) Vi liker våren, jaaaa det gjør vi! :D