torsdag, oktober 08, 2009

Tap av kjennemerke. Ep. 2

I dag har jeg vært på Økern. Anledningen er selvfølgelig de forsvunnede bilskiltene. Risløkka Biltilsyn nærmere bestemt. Det gikk overraskende greit. Å komme seg dit that is. Jeg hadde jo øvd litt i går, med å ta litt bane og trikk rundt om i byen, bare for å få litt følelse med gangen i det. Så i dag var det lekende lett å ta trikken til jernbanetorget, og bane 5 mot Vestli. Av på Risløkka, og så finne Østre Aker vei 50. Barnelitteraturen skulle hjelpe meg godt på vei. Vestli - Anne Cath. Vestly. Og hvor bor baker'n? M-hm. Vell fremme ved bestemmelsesstedet var det mindre kø enn ventet - nok en gang. Bare 6 stk foran meg, og et respektabelt antall skranker var betjent. En fyr som nok var litt lei av jobben sin ekspederte meg. Jeg kunne ikke hente ut prøveskilter. Off course. For da måtte jeg hatt med meg vognkortet del 2. Som ligger på Toten. Men han kunne hjelpe meg å registrere tapet i databasen slik at min kjære far kunne få hentet ut prøveskilter på Gjøvik. At jeg valgte å drakse med meg permen min med papirer hjem på ferie, må settes på lista for flaks. Så vi er et skritt nærmere. Bilen er nå avskiltet. Men jeg må ha 2 stk prøveskilter, ett for å frakte bilen fra verksted og hjem, og ett for å komme meg fra Toten til Sherwood. Alt dette til den beskjedne sum av 250 kroner per døgn. Så er det imidlertid slik at jeg ikke kan få nye skilter sendt som postoppkrav, da jeg ønsker prøveskilter nå. Forstå det den som kan. Nye skilter må hentes på samme sted som prøveskilter blir utstedt. Noe annet klarer simpelthen ikke pc'n å forholde seg til. Så for det første må jeg vente 14 dager på nye skilter. Disse skal jo tross alt meisles ut for hånd. Og når de endelig kan hentes ut så må dette gjøres på Gjøvik, for så å bli sendt til Sherwood. Gi meg en L for lettvint. Tror jeg belager meg på 2-3 uker uten bil først som sist. At jeg nå har skiftet batteri, registerreim, fått orden på tomgang-problemet, montert motorvarmer OG fått splitter nye skilter - bør bety at folkevogna går som ei klokke - vinteren igjennom!

På vei tilbake tilbake til feriestedet, med trikk, blir fire schpaa kæber overveldet av den mektige utsikten utover Oslo havneområde. Panoramaet består av høyhus, med glassvinduer, en uryddig kai med stabler av containere, havet skal ha for sin naturlighet, samt enkelte innslag av grønt. Da falt det fra den ene: "Sjekk DENN fine utsikta a? Norsk natur assa, jenter"... Jeg har tenkt meg ut i skogen i dag, og det var fristende å gi en stående invitasjon om å slå følge...

Ingen kommentarer: