torsdag, oktober 22, 2009

Å gå med friertanker

I dag har vi hatt internasjonal dag på skolen. Feiret FN-dagen på forskudd, med felles aktiviteter for hele barneskolen, inkl. klassen for språkopplæring for enslige, mindreårige asylsøkere. Det betydde for min del en hel dag med å organisere lek-hiten "Røve flagget".

1. klassing: Veit du hva? Han, han fridde meg i stad...
Meg: Sa du ja da?
1. klassing: *ser spørrende på meg*
Meg: Ja, han spurte om du ville gifte deg med han? Du ble fridd til ble du ikke?
1. klassing: *ser enda mer himmelfallen ut* Eh...nei, han gjorde slekk *demonstrerer å bli dunka i skulderen og satt fri
Meg: *skjønner hvor dum jeg har vært* Åh...du ble befridd!?
1.klassing: *sender meg et oppgitt blikk og løper sin vei*

jaja...når de ikke har grammatikken på plass så...

Ingen kommentarer: