mandag, november 17, 2008

Blodig snø

Like sikkert som den første snøen faller så møtes du av neseblødende bursdagsgutt, når du begynner på jobb om mårran. Jeg tørka og trøsta så godt jeg kunne. Jeg hadde ikke fått opp øya ennå og gutten fikk heller ikke opp øya. Han hadde selvfølgelig fått en kraftig suser rett i venstrekjaken. Litt hastig sa jeg at han fikk holde hodet bakover. Som om jeg skulle ha gått ut fra mammaskolen med de beste karakterer. At jeg hadde reagert så intuitivt var jeg svært fornøyd med. I hele dag har jeg godt med....nesa...i sky, for at jeg var så snarrådig og kjærringklok. Men så meldte tvilen segEr det egentlig bakover man skal holde hodet ved epitaxis? Og det viser seg; nei. Det skal man ikke. Man skal holde det fremover.

2 kommentarer:

Skjoldmøy sa...

Epitaxis. Nerd. Ken so kalla det det da? Ette å ha googla det so ser ej no at å lene haudet bakover i ekstreme tilfelle kan føre te døden...digg!

Okanti sa...

Ja, der ser du! Kunne medført døden dette altså. Epitaxis er et resultat av googling. Ikke en del av vokabular.