lørdag, august 05, 2006

Heia heia - aille veia

I mellomtiden har jeg vært på storås festival. Det likte jeg godt. øl, pils, gode venner, god kjæreste, øl, musikk, øl, bading, sol og øl, i fleksibel rekkefølge. Jeg fikk med meg følgende konserter:

Mira Craig: bare for å sjekke om denne damen var like fantastisk heit i virkeligheten som på fjernsynet. Musikken er jo til å grine av, med unntak av hennes to hits, men rumpa...hm. Du få'kke sånne rumper i Norge. Så konklusjonen: hu er akkurat like heit i virkeligheten som på fjernsynet. Og jeg synes det er barnslig å drive å rippe opp i den stagedive-episoden. Det kan skje den heiteste.

Cardigans: Kanskje den beste konserten på storås, i hvertfall det største navnet spør du meg. Og hva heite damer angår så er jo ikke Nina Perrson tapt bak ei vogn hu hæl.

Hopalong Knut: Det er bare en ting å si: sol og jubel. Det var vel bortimot magisk når vokalisten dro i gang "sol og jubel" og i samme øyeblikk stakk sola frem fra skyene igjen...Lykke.

DumDum Boys: Det var jo dette jeg hadde gledet meg til. Så forventningene strakte seg to the moon and back...og det var bra, og jeg gråt nesten...men jeg savnet Hanne og Stjernesludd.

Hærmætti Tysland Band: Komisk. Når 4000 mennesker står samlet og kauker "øl over heile mæ...etc" så vokalisten må roe det hele ned for å forsøke å komme med noe annet fra reportoaret kan det best beskrives som komisk. Men budskapet går jo rett hjem på en trønderfestival så kan jo ikke klandre folkemengden.

John Doe: Bra. En liten høydare når Hopalong entret scenen for å stemme i på den udødelige jokke klassikeren "sitter på en bombe".

Dropking Murphys: Festivalens overraskelse. Rock/punk ispedd irsk folkemusikk med en dæsj sekkepipe. My kind of music. Storartet

Turboneger: Har noe brokete minner herfra. Ikke fordi jeg var mongodrita nei. For det var jeg faktisk aldri på festivalen. Hei Hanne...jeg klarer passe på meg sjøl. hih. Men fordi min bedre halvdel fant det for godt å tylle i seg en liter jeger og forsvinne fra jordens overflate i en tre timers tid. Sist observert i vinkel. Da blir Christine sint og litt lei, og veldig veldig redd. For de av dere som synes denne visa går i reprise, så tar dere ikke mye feil. Historien synes gjenta seg selv. Jeg hater repriser. Men tror at Turboneger var veldig bra. Det jeg fikk med meg innimellom letinga.

Om to dager drar jeg hjem til Toten. Det gleder jeg meg veldig til. Da skal det soles, bades, soles, bades og fishes og soles og bades...i den rekkefølgen. Snakka med tante i dag. Hu og bestemor hadde vært ute å gått seg en tur og da de kom hjem på gårdsplassen så stod det to muslimer i turban og vasket bilen til bestefar både inni og utapå. Hehe....skal våge bestemor ble forfjamsa. Men det er jo bestefar i et nøtteskall...sier ikke nei han. hehe...hører samtalen for meg: "ja, men Ole, skar??...du kæin da itte bære..!!"

Jeg skal på jobb i mårra klokka 9, og nå er klokka snart 3. Men jeg benytter anledningen til å oppdatere bloggen litt, mens jeg venter på kjæresten som snart kommer hjem fra byen.

Ingen kommentarer: