søndag, september 27, 2009

Kjærestedager

Helga er tilbrakt for det meste i horisontal stilling, sammen med en kjæreste som har hatt store problemer med å forholde seg vertikalt til verden, med en rygg som har slått seg vrang. Heldigvis har vi nå laget vei i vellinga, slik at kiropraktor konsulteres first thing monday morning. Batteriene er ladet, og jeg er klar for ei ny uke. Siste uka før potetferien setter inn. Skal ikke legge skjul på at det skal bli eksepsjonelt godt. Dessuten har jeg smakt fårikål for første gang. Jeg tror ikke det stod på kokkekunstene til min kjære, men jeg har smakt bedre. Modifiserer: sau er best som genser, men duger i gryteform au!

Lærerlivet er spinnvillt
Jeg strever febrilt
kastet ut på dypt vann,
som yngstemann
med kontaktlæreransvar
svømmeknappen i et badekar
Det er kort mellom seier og nederlag
Motvind og medvind,
tap og vinn med samme sinn
Heia Norsk Lærerlag
NM i tidsklemme og lang arbeidsdag
Hvem kan mase om fag
når forsamlingen har fortvilte ansiktsdrag
kjæresteferien er premien

Ingen kommentarer: