onsdag, oktober 01, 2008

Bingo-bongo

Må få lov å komme med en liten kommentar til noe jeg hørte på nyhetene i dag. "Forferdelig at AP tjener fett på bingo-automater" - mener en eller annen KrF-er. Spilleavhengige! Kan jeg få lov til å si dèt: Det går ikke ann å se på et tv-program i verden i dag, ihvertfall ikke her i Norge, bortsett fra Nrk, uten at programmet er sponset av en eller annen poker på nett, eller Betson, eller Maria-bingo eller hva faen. Og folk sitter på nett og spiller, døgnet rundt, hele tida, og pengene bare suser ut av landet, til utlandet, så hvorfor i all verden skal ikke staten Norge få sin del av kaka? For la oss kalle en spade for en spade: De som sitter å søle bort pengene sine på spill, de kommer til å ødsle bort pengene sine allikevel, dem, så hvorfor kan ikke vi få lov å sko oss litt på det? Og til spilleavhengig-foreninga så har jeg lyst til å si en ting: se til å skaff dere et ordentlig problem! For det der " Å, de blinkende lysene, flotte fargene, og spennende lydene - jeg klarer ikke å styre meg!" - det holder ikke. Se til å skaff deg et ordentlig problem! Og frem til du gjør det så tar vi alle de penga vi klarer å få tak i! Nemlig!

2 kommentarer:

Ingvild sa...

Fin pip-pip. Fæstli fargerikt innslag på bloggen din! :)

Okanti sa...

Ser at du antyder at den helsvarte layout'n kanskje var en tanke dyster - men dette er nå rettet opp!:)