onsdag, september 03, 2008

Kostbarofonen

Auh....Det regner! Det regner bikkjer og katter ute. Det AUSER ned. Og blåser en lett Gustav over Ladesletta. For en fortreffelig dag å ligge inne, tenne lys, drikke te og lese gamle Hamsun (les: pensum). Men akk for en bedriten dag å skulle hive seg på sykkelen og trå avgårde til enn jobb jeg ikke finnes det fnugg motivert for. Money talks! sier jeg, ganske enkelt. Lånekassa har jo fullstendig sviktet i år. Det har snart gått to uker siden studiestart og jeg har ikke sett snurten av noe gjeldsbrev. Min utømmelige kilde til studiefinansiering har gjort seg kostbar. Den eneste uopplysende informasjonen den klarer å hoste opp på "Kassafonen" er at "gjennomsnittlig behandlingstid for denne typen søknader er for tiden 8(!) uker." - dette er selvfølgelig totalt meningsløst å si. Det er bare å resignere og vente og lengte.

4 kommentarer:

Ingvild sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingvild sa...

"enn jobb jeg ikke finnes det fnugg motivert for" = Gilde??

Okanti sa...

ja, ka du tru,du - Ingvild??

Ingvild sa...

Æ syns bare å husk nån som sa at dæm sku finn sæ nå å gjør som va litt mer relevant for sitt yrkesvalg..
Men no e de itj langt fra Gilde te barneskolen så sånn sett så e de jo greit! ;)