mandag, juli 10, 2006

Håndfaste bevis for at jeg ikke er no kjærring...kanskje...

Jeg lider av skrivesperre for tida...men det skal ikke denna bloggen lide under, så derfor har jeg funnet et kjærring-meme...som på mange måter kan avkrefte eller bekrefte mine huslige egenskaper og egnethet. Ellers må jeg bare si at reiseradion er en obligatorisk og vakker start på dagen. Thank God It's Summer. Og i dag skal jeg treffe madammens mor. Måtte Gud sjå i nåde til en stakkar...(det er bare å være dæ sjøl det...jaaada...med 180 i hvilepuls er det baaare å væra dønn naturlig dèt)

Du bruker mer penger i uka enn i helgene
Aner ikke, faktisk. Det kommer vel litt an på hva jeg gjør akkurat den uken eller helgen.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en
Mnah. Det eneste vi har flust av på tv'n er støv.

Du rydder jevnlig i dypfryseren
Nei, men jeg tenker stadig at jeg burde ha gjort det...

Du hører på Nitimen
Jeg hører på reiseradion

Du synes det kunne vært gøy å prøve “en sånn hurtigvin”
Jeg vet ikke hva "en sånn hurtigvin" er en gang...

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag
Hvis jeg gjør det, så er det først og fremst et utslag av at jeg er et matvrak, og ikke av overdrevne planleggingstalenter. Dessuten har den søndagsåpne bunnprisen i 1.etg. undergavd min evne til å planlegge matinnkjøp for lengre enn èn dag av gangen

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær
Detta var flaut...men det synes jeg faktisk da...får luftigere deig av fersk gjær

Du synes middag kl 19.00 er sent.
Det er akkurat passe, da kan vi se nyheter mens vi spiser.

Du har fem kasser med julepynt.
Hum. Jeg har adventsstake, teller det? også lager jeg appelsiner med nellik-spiker i.

Du kjøper julepynt på salg i januar
Niks

Du snakker heller med kvinner på fest
Hvis jeg gjør det så er jeg vel på sjekker'n...og det er jeg ikke for tiden. (Hei, kjære!) Jeg snakker i grunn med hvemsomhelst på fest, så lenge de er hyggelige og interessante å prate med.

Du blir lykkelig over en ny kjele
la meg tenke... nei.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester.
Middagsrester?

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer.
Det har jeg ikke spist siden barneskolen, tror jeg.

Du synes det er festlig med fiskekabaret.
Eeew, aspik! Neitakk, jeg foretrekker fisken min uten skjelvende innpakning.

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor.
Nå har jeg ingen svigermor, ihvertfall ikke no offisiell svigermor... og bare en brodert duk, som er altfor fin til at jeg tør å bruke den.

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie.
Det har visst hittil ikke skjedd.

Du synes dronning Sonja har mange artige hatter.
"Artige" er vel ordet, ja?

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt.
Går KUN i sånne nylon-greier ved bunadsbruk og kanskje til julebord...
Jeg kan nemlig ikke fordra nylonstrømpebukser. Men strømper går noenlunde greit, selv om de blir ekle og kaldklamme etterhvert.

Du har tellekant på trusene.
Haha, jeg har en diger roteskuff med truser i.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe.
Plastposer har de da i butikken?

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger.
Jeg går som regel på selvbetjeningspol.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben.
Mnei, men jeg har litt lyst på sånn balkongkasse. Fiiine røde og oransje blomster!

Du synes det er for sent å gå på nier’n på kino.
Tvert imot, jeg synes det er for tidlig å gå tidligere enn det, da blir jeg bare stressa. Hvis det ikke er lørdag eller søndag, da. Men ni er vel helt greit?

Du får såpe i julegave.
Hver forbanna jul....og sølvskjeer...Hva ska' je med det?????

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker.Det har vel hendt, men det er ikke noe jeg har for vane.

Du bruker samme tepose to ganger.
Det har ikke no med å være kjerring å gjøre...det kalles gnien.

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil.
Jeg kan ikke huske sist jeg kjørte langt i bil, men en pute høres i grunn ut som en god ide. Bestevennen Hanne har alltid med...så låner hennes.

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset.
Melder meg inn for radio'er og annet snacks...men ikke service nei...har ikke no til overs for sånn servicer og spiseredskaper...kjøpes når trenges

Du har våtservietter i bilen.
Golfen min er våtserviett-fri....våtservietter er for festival....og ellers for pyser.

Du soler deg i vanlig BH.
Nei... Men jeg kunne sikkert finne på å sette meg i hagen hjemme i BH. Er det så nøye da?

Du danser swing til all slags musikk.
Jeg kunne sikkert funnet på det, men jeg har det ikke for vane.

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret.
Ha ha...nei jeg er en fisk i vann og fisker driter i håret...morsomst å hoppe og dykke og sånn...

Du kjøper “gode” sko.
Kan ikke si at jeg labber rundt i plat-fot-converse pga av komforten...men asså...nei. har ikke noe beviss forhold til komfort og sko. Har ennå ikke eid Ecco-sko...som vel er for rolls royce'n og regne i så måte...

Du har paraply i håndvesken.
Niks. Som regel har jeg ikke håndveske engang.

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass.
Nope. Resirkulerer.

Du bruker sukkerbit til kaffen.
Nei.

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap.
Ingen av delene. VAFLER:D

Ingen kommentarer: