tirsdag, april 22, 2014

Mannlig mann selger sykkelpumpe

Mannlig mann (24): Ja, finner du frem her? (med dyp, mandig røst)
Jeg: Ja, det tror jeg. Passer disse her på alle ventiler?
Mannlig mann (24): Nei! Det gjør de ikke. Eller, de gjør det, men effektiviteten er veldig forskjellig. Du har disse billige (føyser seg nærmest) og så har du disse.
Jeg: Ja vell, da tar jeg en sånn en (velger meg en aluminiumpumpe i midtprissjiktet) - ja og så har jeg mistet den hetta som sitter på ventilen. Har dere ekstra sånne?
Mannlig mann (24): Nei, det trenger du ikke. Det er bare for at det ikke skal komme jord og skitt inn i ventilen
(Jaha, og det var derfor jeg tenkte at jeg gjerne ville ha en sånn)
Mannlig mann (24): Ja, du pumper her (demonstrerer), og så kommer lufta ut her. Og så må du åpne her og feste den enden til ventilen. Og da må den skrus sammen der, i andre enden.
Jeg: Ja, jeg er kjent med det.
Mannlig mann (24): Du vet at du må ta av den hetta for å pumpe?

Det jeg egentlig ville si: Tror du jeg er helt fullstendig korka? Jeg veet hvordan man pumper opp dekket på en sykkel. Jeg kjenner prinsippene ved en sykkelpumpe. Bare fordi jeg er kvinne, så er jeg altså ikke blottet for den slags ferdigheter. Dersom jeg hadde punktert hadde jeg antakelig greid å bytte slange. Du trenger ikke å fortelle meg at jeg må ta av hetta på ventilen. Din stut.

Det jeg sa: Ja, takk! Jeg tar denne.

Ingen kommentarer: