fredag, november 26, 2010

Når alt stemmer.

Vintersportssessongen er endelig i gang. Det var en heidundrende start på skisessongen forrige helg. Det kom litt brått på, men ikke noe mindre hjertelig gjensyn for det. "Er vi der igjen nå?" Jeg er jo oppvokst med Tv i bakgrunnen. Så det er trygt og godt.

Men det dukket opp et spørsmål; "Hvordan går jeg når alt stemmer?". Det er det jo veldig mye snakk om innenfor langrenn. "Når alt stemmer - å, det er ingen som går som han når alt stemmer". Jeg er veldig usikker. Har jeg en del å gå på? Når alt stemmer? Jeg rekker polet, jeg rekker t-banen, jeg husker at jeg ikke har brød i fryseren. Jeg vil si jeg halser, hvis jeg skal gjøre alt det. Det er mange toppidrettsutøvere som hangler litt nå i starten av sessongen. Det er jo mye de skal prestere. På kort tid. Og jeg er litt skeptisk til denne enorme formen til Bjørgen, så tidlig i V-cup'en, men ikke et ord mer om det. Jeg sier bare at dersom det ikke blir gull på hjemmebane, i VM. Hoderulling. Jeg nevner det bare.

Men. Det er virkelig sjelden at alt stemmer for mitt vedkommende. Kanskje jeg er overtrent? Det vises jo ofte sånne sammendrag av løpene, hvor enkelte partier vises i slow motion. Og tenk hvis jeg kunne fått et slikt sammendrag på dagen. Et sammendrag av dagens begivenheter, når alt stemte. Hvor fantastisk hadde ikke det vært?

Ingen kommentarer: